⚠️ Website ini khas untuk anda yang mementingkan waktu solat serta inginkan rumah dialuni dengan azan, zikir dan surah-surah..🥰

Nak Buat Rumah Dikunjungi Para Malaikat?

Majlis Zikir dan Majlis Ilmu

 Wujudkan didalam rumah dengan bacaan surah-surah dalam Al’Quran,  berzikir atau majlis Ta’lim dan Ta’allum. Majlis Zikir dan majlis ilmu ni memang kene buat buat dirumah. Ia merupakan perintah Allah Subhanahu Wataala dan sunnah Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam. Paling kurang atau lemah boleh pasang bacaan ayat-ayat Al’Quran jika tidak boleh panggil Ustaz datang ke rumah.  

 Pasangkan yang Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam suruh, dibacakan surah Al’Baqoroh atau  surah Al’Imran didalam rumah. Lagi terbaik adalah tuan rumah itu sendiri yang baca. Kalau tak boleh, pasang didalam rumah pun dah bagus. Sebab apabila Malaikat dia dengar rumah itu dipasang Al’Quran atau Zikir, maka para Malaikat mengerumi didalam rumah. Bila para Malaikat banyak, maka Jin-jin kafir dan Syaitan akan keluar dari rumah.

Raja Segala Zikir

Astagfirullah bermaksud ‘Wahai Tuhan Ampukan Kami’.

 Ada masalah kerja, masalah rumahtangga, masalah adik-beradik, masalah perniagaan, tertekan dengan suami atau isteri, tertekan dengan anak-anak.. Maka zikir Astagfirullah ini membuka pintu rezeki, mengampun dosa yang telah lalu, menurunkan hujan, menyuburkan tanaman, meredakan kehidupan orang itu.

 Amalkan zikir ‘Astagfirullah’ ini sepertimana Allah swt dan Nabi saw menjamin dan ini pasti Insya Allah zikir ini akan mengeluarkan kita dari 1001 permasalahan.

‘Manusia selalu leka dengan peritah Allah s.w.t’ – Ustazah Asma Harun

Play Video
Solat Ibadat No 1 Yang  Paling Tinggi

 Solat ni adalah ibadat yang paling tinggi sekali. Solat ni yang paling cepat membawa seseorang mengadap kepada Allah swt. Ibadat yang paling cepat untuk membawa seseorang sampai kepada Allah swt adalah ‘Solat’.

 Kata Nabi dalam hadis sahih soalan pertama Nabi kata yang disoal oleh Allah swt  “Bagaimana solat dia”? Sila semak solatnya apakah dia dikalangan orang yang solat? Lalu Malaikat pun membuka lembarannya (buku amalam) kita sebanyak 90 lembaran dan setiap satu lembaran panjangnya adalah sejumlah mata memandang (luas).

 Bila solat tidak didirikan tidak lagi disoal Hajinya, tidak perlu disoal Zakatnya, tidak perlu disoal Al’Qurannya, tidak perlu disoal ibadah-ibadahnya kerana ‘Solat’ sudah hancurkan semua amalan yang lain. Sebab itu Nabi saw kata pentingnya ‘Solat’ adalah kunci untuk diterima semua ibadah-ibadah yang lain.

80% Umat Islam Di Malaysia Tidak Solat

 Dosa yang paling besar yang manusia lakukan pada hari ini adalah tidak solat. Hampir setiap rumah di Malaysia masih ada yang tidak solat. Selalu yang disebut oleh ustaz-ustaz lain, 80% hingga 85% orang di Malaysia tidak solat. Perbezaan antara orang Islam dan orang Kufur adalah meninggalkan solat.

 Orang yang tidak solat jika dia mati tidak dimandikan, tidak dikafan, tidak disolatkan dan tidak dikebumikan diperkuburan islam. Dihukum sebagai ‘Khafir’ oleh Imam Al-Ahmad Bin Hambal atau Mahzab Hambali. Solat yang baik, solat yang sempurna dan solat yang diterima Allah s.w.t, akan mencegah kita melakukan dari kemungkaran kepada Allah s.w.t.

Rasulullah S.A.W kata “Kalau boleh aku nak bakar rumah mereka, jika mereka tidak datang ke Masjid untuk solat berjamaah”

Kualiti Kehidupan Di lihat Dari Kualiti Solat 

 Nak baiki dunia kene baiki manusia dulu. Sebab manusia adalah yang mencorakan dunia. Nak baiki manusia perlu baiki hatinya. Hati manusia yang akan mengawal segala kelakuan manusia. Untuk baiki hati, kita mesti baiki solat. Dalam Islam kualiti kehidupan kita akan di lihat dari kualiti solat kita. Sebab kenapa kita banyak sangat masalah dalam kehidupan sebab kita tak selesaikan hubungan kita dengan Allah. Nak baiki hubungan kita dengan Allah adalah melalui solat. In Shaa Allah Allah s.w.t akan bantu kita selesaikan masalah kehidupan kita tu nanti. 

“Jangan pandang rendah pada solat subuh berjamaah, kerana solat subuh berjamaah diawal waktu ni akan mengubah hidup kita” – Ustaz Ebit Liew

Jadikan suasana rumah kita ‘Baiti Jannati’: Rumahku Syurgaku. Wujudkan suasana ketakwaan sepanjang masa bagi seisi rumah dengan Jam Azan Digital. 🕌 🕌

Jam Azan Digital Iman ni, kita dapat mendirikan dan menjaga solat diawal waktu. Laungan Azan Mekah yang merdu akan bergema dalam rumah setiap kali masuk waktu solat tepat mengikut Taqwin JAKIM.

Kedengaran ayatul Qursi setiap pagi Allah s.w.t. akan bimbing hati kita serta untuk kebaikan jiwa. Dengan Zikir pagi dan petang menambah kekuatan iman kita dan mengiatkan kita lagi dengan Allah s.w.t.

Bacaan surah-surah Al Quran, rumahnya akan terasa luas oleh penghuninya, akan dihadiri oleh Malaikat, dijauhkan Syaitan dan banyak kebaikan. Jam Azan Iman mewujudkan suasana yang penuh damai, inspirasi dan motivasi.

Jam Azan Iman

Jam Azan digital yang dihadirkan bersama alunan azan Mekah serta selawat, zikir dan ayat-ayat Al-Quran dapat membantu mengingatkan waktu solat serta menghidupkan suasana rumah yang lebih tenang.

Fungsi Utama Jam Azan Iman

Play Video
Bacaan selawat (10 minit sebelum waktu solat)
Melaungkan azan (pada waktunya)
Bacaan Quran beserta terjemahan (10 minit selepas azan)
Alunan zikir (setiap jam)
Sebelum 10 minit Azan Dilaungkan:
Masa Suara Tempoh
Subuh Selawat 5 minit
Zohor Selawat 5 minit
Asar Selawat 5 minit
Maghrib Selawat 5 minit
Isya' Selawat 5 minit
Selepas 10minit Azan Dilaungkan:
Masa Suara Tempoh
Subuh Muka surat pertama 7-10 minit
Zohor Muka surat kedua 7-10 minit
Asar Muka surat keempat 7-10 minit
Maghrib Muka surat kelima 7-10 minit
Isya' Muka surat kelima 7-10 minit

* Bacaan Quran ini akan dimainkan muka surat demi muka surat sehingga khatam 1 Al-Quran.

Selepas 30 minit Azan Dilaungkan:
Masa Suara Tempoh
Subuh Surah Yaasin 18 minit
Syuruk Doa Dhuha 3 minit
Zuhur Surah As-Sajdah 9 minit
Asar Surah Al-Waqiah 11 minit
Maghrib Surah Ar-Rahman 12 minit
Isyaa' Surah Al-Mulk 7 minit
Jadual Bacaan Setiap Hari:
Masa Suara Tempoh
06:05am Ayat Kursi 2 minit
07:05am Zikir Pagi 21 minit
07:50am(Jumaat) Surah Al-Khafi 34 minit
08:35am Bacaan Ayat Ruqyah 1 jam 14 minit
12:05pm Bismillahillazi 2 minit
03:05pm Aamanar Rasul 2 minit
06:05pm Zikir petang 21 minit
09:35pm Ayat Kursi 2 minit
10:35pm 10 ayat awal Surah Al-Khafi 2 minit

Kelebihan Jam Azan Iman

Play Video

Keunikan Utama Jam Azan Iman

Takbir Raya Aidil Fitri & Aidil Adha dilaungkan pada setiap tahun secara automatik.

Play Video

Apa Kata Pelanggan Kami?

Previous
Next

Lebih 10 Tahun Kami Dipasaran

telah terjual lebih dari 100,000 unit !

As Seen:

Pengesahan Waktu Solat Jam Azan dari JAKIM

Jaminan Selama 1 Tahun

Kami sangat yakin Jam Azan Digital mampu membantu untuk mengingatkan waktu solat dan menghidupkan rumah dengan alunan Azan, Selawat, Zikir Dan Ayat-Ayat Al Quran. Sudah tiba masanya untuk anda katakan YA untuk menggunakan Jam Azan Digital.

Oleh sebab itu, kami akan menjamin pembaikan sekiranya produk ini mengalami kerosakan dalam masa 1 tahun.

Kami juga menyediakan khidmat “after sale service” untuk sebarang masalah claim, return & repair.

Nak Rahmat Allah Dalam Rumah?


‘Hidup Akan Berkat Bahagia Bila Kita Jaga Solat’

‘Lagi Mahalnya Rumah Kita Bila Suasana Berubah’

Berapa Harga Jam Azan Iman ni?

tawaran khas sempena tahun baru..

Harga sebenar 1 set lengkap Jam Azan Iman ini di pasaran adalah RM429. Tapi, sekarang tengah ada promosi khas daripada kami.

Apa Yang Anda Akan Dapat?

Play Video

Set lengkap Jam Azan Iman mengandungi:

  1. Jam Azan Digital
  2. Adaptor
  3. Stand
  4. Remote Control
  5. Kad Jaminan 1 Tahun
  6. Manual Penggunaan

Tambahan 2 Hadiah Percuma Jika Anda Dapatkan Hari Ini

1. Sejadah Gebu (Random Colour): 1unit
2. Tasbih Digital Manik: 1unit

Takut Barang Tak Sampai?

Usah risau, hantar je order pada kami melalui kaedah COD (Cash On Delivery). Posmen akan hantar barang nanti, bayar pada mereka.

  1. Hanya untuk Semenanjung sahaja.
  2. Barang akan sampai antara 3-5 hari berkerja dan bergantung pada lokasi anda.
  3. Kaedah COD ini, caj tambahan cuma RM30 sahaja.
  4. Sila sediakan wang tunai secukupnya untuk dibayar pada posmen semasa mereka hantar barang.
  5. Posmen akan menghubungi sis sebelum membuat penghantara

Bayaran Secara Ansuran?

Beli dahulu, bayar 3 kali tanpa faedah, dengan Kad Kredit/Debit anda dan kami hantar lepas pembayaran pertama.

Langkah 1: Tempah Produk
Isikan maklumat yang diperlukan dan tempah perkhidmatan kami seperti biasa.

Langkah 2: Buat Pembayaran
Di halaman pembayaran, klik hoolah sebagai cara pembayaran. Kemudian, anda akan dibawa ke halaman hoolah bagi mengesahkan tempahan anda.

Langkah 3: Isikan Maklumat yang diperlukan
Untuk pengguna baru hoolah, isikan maklumat untuk mencipta akaun bersama hoolah. Proses ini sangat cepat dan mudah. Jika anda sudah mempunyai akaun dengan hoolah, anda hanya perlu log masuk dan terus ke proses pembayaran. Selepas tempahan berjaya, pembayaran untuk bulan pertama akan ditolak daripada kad anda secara automatik tanpa sebarang faedah atau caj tersembunyi.

Frequently Asked Question (FAQ)

 Ya. Panel LEDs menunjukkan lima (5) kali waktu solat dan waktu Shuruk. Ia dikemaskini setiap hari mengikut jadual solat JAKIM.

Anda boleh melihat masa bersama dengan tarikh Masihi dan Hijrah. Jam yang kukuh, tepat dan boleh dipercayai untuk masa yang penting dan sensitif.

Digit dapat dilihat dengan jelas sama ada ia digantung pada dinding, atas meja atau di bilik anak anda.

Setiap jam yang dibeli mempunyai waranti selama 1 tahun. Anda boleh memulangkan jam untuk dibaiki. Namun anda diwajibkan menghubungi team IMAN Alhdara terlebih dahulu sebelum membuat sebarang pemulangan kerana hampir kesemua isu teknikal dapat diselesaikan melalui panggilan telefon sahaja.

Cara untuk menukar waktu solat disertakan dalam manual penggunaan. Anda juga boleh merujuk video yang telah kami sediakan.

Saiz Jam (L x W x H): 46cm X 6.5cm X 34.5cm
Saiz kotak bungkusan (L x W x H): 51.5cm X 9cm X 36cm
Berat: 2.05kg
Saiz LED: 0.56″
Adaptor: 220vac/5vdc 1.3a
Memori Card: 8GB

Caj penghantaran ialah percuma untuk Semenanjung Malaysia. RM20 untuk Sabah dan Sarawak.